Stichting Kasteelstad zet Montferland op de nationale en internationale kaart

’s-HEERENBERG – Stichting Kasteelstad zet sinds een paar maanden vrachtwagens in voor de promotie van Montferland. Op de achterkant van zeven trailers van De Jongh Transport uit ’s-Heerenberg en vijf vrachtwagens van Verhoef Transport in Zevenaar wordt reclame gemaakt voor Montferland in het algemeen en ’s-Heerenberg in het bijzonder.

“Er zijn zeven verschillende prints, gericht op de historie van ’s-Heerenberg en de recreatie- en sportmogelijkheden in Montferland”, vertelt Rob Vister, die als vicevoorzitter verantwoordelijk is voor de pr en promotie van Stichting Kasteelstad. “We hebben afbeeldingen van het kasteel, de muntmeesters en heren- en damesadel en van fietsers, wandelaars en sporters in het bosgebied.”

Vister voert inmiddels ook gesprekken met transportbedrijf Rabelink in ’s-Heerenberg om een complete trailer uit te rusten met afbeeldingen van Kasteelstad ’s-Heerenberg – Montferland. “Die kunnen we dan tijdens evenementen ook ergens in de stad neerzetten”, zegt hij.

“We hebben nu twaalf vrachtwagens. Ik hoop dat er in de toekomst nog meer transporteurs mee willen doen. Wij nemen daarbij de volledige kosten voor onze rekening. De reclame blijft er vijf tot zeven jaar op zitten. Eén vrachtwagen wordt in totaal drie miljoen keer bekeken, is onderzocht. De investering betaalt zich dus vanzelf terug.”

Succes
De eerste drie vrachtwagens rijden al sinds februari over de nationale en internationale wegen. Zo heeft De Jongh Transport veel klanten in Zwitserland en rijden de vrachtwagens daardoor ook door Duitsland en België, waar Montferland zich graag wil promoten. “De actie is zo goed aangeslagen, dat we al worden gebeld als ergens in Nederland of in het buitenland een vrachtwagen wordt gesignaleerd. Daarmee maken we ook andere mensen enthousiast.”

De stichting heeft nu ook canvas doeken ontwikkeld met dezelfde prints voor het kasteel en het stadsmuseum. Twee ’s-Heerenbergse ondernemers hebben bovendien aangegeven promotieartikelen te willen produceren voor de verkoop aan toeristen. “Verder zijn we bezig om picknicktafels op diverse plekken in de stad te plaatsen met daarop een mooie plattegrond en de highlights van ’s-Heerenberg. Zo willen we ’s-Heerenberg en Montferland steeds meer op de kaart zetten.”

Foto: Rob Vister bij twee van de twaalf vrachtwagens van Stichting Kasteelstad.