Met Flexmoment krijgen MKB’ers meer tijd om te ondernemen

Het in dienst hebben van personeel kost u in verhouding tot uw bedrijfsactiviteiten veel tijd, aandacht en zorg. Meer tijd voor ondernemen zal veel ondernemers als muziek in de oren klinken. Het blijft echter niet bij muziek, want het is een werkelijkheid die voor het grijpen ligt.

Flexmoment biedt u twee oplossingen: payrolling en salarisadministratie. Bij payrolling houdt u het management van uw personeel in eigen hand en besteedt u de administratieve werkzaamheden en het juridische werkgeverschap uit. Bij het laten verzorgen van uw salarisadministratie blijft u zelf juridisch werkgever en zorgt Flexmoment voor foutloze loonstroken en jaaropgaven. Flexmoment is de onderneming die beide taken probleemloos en vakkundig van u kan overnemen.

Payrolling
Met deze service blijft u als werkgever zelf verantwoordelijk voor het werven en aansturen van het personeel. De medewerkers zijn via payrolling bij Flexmoment tot 5,5 jaar flexibel inzetbaar. “Administratief en juridisch nemen wij de verantwoordelijkheid over”, legt directeur Tim Looijenga uit. “De werkgever behoudt de leiding over zijn personeel en heeft meer tijd over voor alle andere bedrijfsactiviteiten.”

Omdat Flexmoment voldoet aan de NEN 4400-1 norm en is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid kunnen bedrijven, die zaken met ons doen volledig worden gevrijwaard van de inlenersaansprakelijkheid. Flexmoment voldoet aan alle wettelijke eisen op het gebied van payrolling.

“Wij zijn niet alleen voor onze opdrachtgevers een betrouwbare partner, maar ook voor al onze payroll medewerkers. Zij hoeven zich geen moment zorgen te maken over het uitbetalen van het loon, het vakantiegeld, de wettelijke afdrachten en de sociale premies”, licht Looijenga toe.

Salarisadministratie de deur uit
“Daarbij is Flexmoment uw personeelsafdeling op afstand”, vertelt Looijenga. “Wij nemen de salarisadministratie over en maken voor de werknemers foutloze en duidelijke loonstroken en jaaropgaven. Daarnaast verzorgt Flexmoment onder meer de aangifte van de loonheffingen bij de Belastingdienst en houdt het de verlof- en verzuimadministratie bij. Voor werkgevers en medewerkers betekent dit een inzichtelijke administratie, zodat het juiste bedrag op het juiste moment wordt uitbetaald.”

Ook met andere taken kan Flexmoment u ontzorgen. Bijvoorbeeld met het opstellen van arbeidsovereenkomsten, het aanmelden als werkgever bij de Belastingdienst, het opstellen van een aanzeggingsbrief en het zorgen voor een werkgeversverklaring.

Omdat het Flexmoment team dagelijks met het bedrijfsleven bezig is, kennen zij de problemen waar ondernemers mee te maken hebben. Gedegen advies en praktische oplossingen worden aangedragen, waardoor u wordt ontzorgd. De werkwijze en mentaliteit van Flexmoment is gebaseerd op prettige menselijke verhoudingen. Desgewenst kunnen zij ook hulp bieden bij personeelsselectie en uitzenden.

Meer informatie?
Kortom, met Flexmoment als partner raakt u zorgen kwijt en krijgt u tijd terug. Meer informatie over payrolling en salarisadministratie via Flexmoment is te vinden op de website www.flexmoment.nl. Heeft u vragen of wilt u vrijblijvend advies, neem dan contact op via 085-8640124 of info@flexmoment.nl. Flexmoment werkt zowel vanuit Velp als Didam. De hoofdvestiging van Flexmoment staat aan de Florijnweg 13-15 in Velp.

Flexmoment
Florijnweg 13-15, 6883 JN Velp
085-8640124
info@flexmoment.nl
www.flexmoment.nl